07 April 2015

.home.

Alhamdulillah :)

Goodbye my semester 3, and hello for my next sem! hihihi, jadi senior dah? hewww~ Alhamdulillah, selamat tiba rumah. Lepas berbulan duduk dekat kolej. Tanpa ommonie and abbujie dekat sisi. Tanpa hyungg and dongsaeng yang boleh ajak main pukul-pukul.

Sekarang tiba rumah! Manseeee! kemas-kemas barang, simpan dalam robok. Senyum :) Ya Allah, setahun setengah dah aku study course ni.

Tengok kitab yang aku bawa balik rumah.

full arab. dan tiba-tiba rasa nak menangis, even, takdelah lancar tulisan aku nak menjawab dalam paper arab, even takdelah otak aku ligat tangkap apa yang lecturer terangkan,

as long, kau usaha. kan? nothings impossible dear. as long kau hadam betul-betul apa yang lecturer cakap. kan? as long kau letak kan kepercayaan setingginya dekat DIA. Dan, aku tiba-tiba teringat ustazah beah, ustazah zuraidah, ustazah mely ajar,

arab dekat kolej senang faham kalau kau belajar betul-betul masa sekolah dulu T-T

dan tiba-tiba aku terflashback, cubalah masa UPSR, PMR dengan SPM aku belajar macam mana aku belajar sekarang. kan?

Lol. takdelah nak cakap, aku pelajar mantap kat kelas, naaah~ dekan pun belum :(

cuma, aku bila study dekat midterm and final, baru aku sedar macam mana nak belajar. macam mana dan apa itu perasaan nak menghadap hekzaam. rasa dulu masa upsr and pmr and spm, tak belajar pun.

Allah.

otoke? life must go on.

upsr

pmr

spm

semua tu bertahun dan aku tinggalkan. sekarang, lepaskan diploma. habis diploma, sambung la degree walaupun umur kau dah tua nak sambung degree, siapa suruh tak amik asasi. kan?. hahahahaXD

itulah anak anak, yang masih sekolah ini, tolonglah letakkan kesedaran awal untuk belajar tu. jangan jadi macam hakak ni.

ni laa. tang masa buat esaimen, tang masa buat grouping, presentation, meeting, paper work, tang tu mula kau flashback, masa sekolah ada ke spirit ni? T-T

aku rindu masa zaman sekolah T-T

No comments:

Post a Comment