15 January 2014

Mid-Sem REHAT!

Oh yeah! oh yeah! hangguk-hangguk kefale. Oh yeah!

*Istighfar*

Bismillah. Assalamualaikum JOHOOOOO~ holllaaaaa, ini aku hepi kerana baru balik dari Selangor! Oh yeah! benda paling hepi, bila beli tiket bas. Benda paling seksa, nak kena tunggu due date sebab beli tiket bas 1bulan awal semagi punya pasal. 

11hb14.

Aku menapak keluar dari bilik, melihat tiga katil yang tilamnya sudah dilipat. Semalam, kedua-dua roomate dah balik. Sorang ke Kajang sorang ke Kedah. dan aku? Memalam angkut semua sahabat-sahabat layan RM. hehe.

Aku menanti kakak di cafe, kedatangan dia disambut riang. hah. Aku melihat jam. Bas dari TBS jam 12 tengah hari. Tapi sekarang? Jam 10 pagi. Awal dua jam. semagi punya fasal. Bas KUIS sudah parkir dihadapan cafe bersedia untuk membawa pelajar ke KTM.

Setiba di TBS, kami terus ke pintu gate. arghhhh. yang hanya terkeluar, B A L I K. J O H O R. R U M A H. Q A S E H. T V.

4jam setengah di dalam bas membuatkan tubuh aku dan kakak lenguh. sambil-sambil tu, memang tak sah lah kannnn kalau jemah dua orang gambar sana sini.


ni ha kat sini nak cerita; kakak aku ni kaaaan... kitorang baru jumpa. Dan dia ekceli senior aku time zaman sekolah. Aku darjah6, dia form5.

BUT. The power of ukhwah. That can't buy it. Or get it as free. Or buy one free one. NOPE! That is a speciallity of two person or more than that. (English, im sorry)

Dalam bas, kami berborak, dan benda yang hangat diperkatakan *ceh ayat* "Balik ni nak buat seprise kat sahabat. Nak terus suruh ibu drive pergi rumah dia" 

Rindu gil**s kot!! ARGH!

Penantian dekat Larkin membuatkan aku rasa betul-betul nak nangis. blergh! Tolonglah. Aku nak balik! Nak balik! Nak balik!

bip.bip.

"Salam akak, kalau akak solat, akak pergi masjid Solat dulu. Nanti ibu datang."

Aku terus mengangkat beg. 3 buah beg! naik eskalator pieee ke masjid An-Nur kat atas. Lepak kat situ, nak solat...tapi barang yang ada superb banyak dan agak bahaya nak tinggal sendiri. 

trettt.treetttt.

"Salam bu, ibu kat mana ni?"
"Akak, akak tunggu ibu dulu ye.."

Dalam 5 minit, tiba-tiba bahuku dipukul orang. Aku menoleh ke belakang. Dan.... YAA! Aku memang tak suka seprise seprise gini taw! Aku kembali menoleh kedepan. Dalam hatiku hanya tuhan saja yang tahu betapa lahai nak lonjak happy. betapa nak jerit. betapa rasa nak balas balik pukulan tadi. YEE. memang aku rasa nak hempuk dia kekuat. Rasa nak peluk dia sekuat hati! Arghhh!

Aku kembali menoleh ke belakang dan mengukirkan senyuman.

Terima kasih, sebab...sudilah nak kutip kita dekat stesen Larkin ni. Terima kasih. Dan terima kasih juga sebab follow ibu nak ambil kita.

Seakan rindu selama ini terbalas. Seronoknya aku hempuk dia. ahahaha! Errrr! Dia ni kannn.

Dear Amie. Dear Amie. 

Kita cuti midsem. cuti tak lama. dan awak pulak sekarang balik forever. awak pulak holiday. dan kedudukan kita kini terbalik T-T kalau dulu, memasing cuti boleh lepak dekat JT 1 hari. *haha* tapi sekarang tak boleh. Dah kena fikir, esok kerja pagi. bla bla bla.

Kita sedih sebab, semingggu~ Apapun, tetap ALHAMDULILLAH sangat tak sangka, kita dah kawan lama kan? *kenyit mata.


No comments:

Post a Comment