27 November 2013

Bukan ini pilihan aku. Tetapi?

Bismillah. Assalamualaikum. fuhh. lama dah taraa on. ehew ehew. elmeklumlah. susah nak dapat internet dekat sini. kecuali, pergi cc.

About the tittle. something fishy right?

Tetapi? apakah?

Masuk Kuis bukan pilihan aku. secara realitinya. sebab. kolej swasta, hmm. opekos lah dapat kan. jadi, aku masuk ke sini dalam keadaan aku mogok.

ceh tak lah mogok mana. just, kali ni nak ubah. nak jadi budak 'nakal' kihkih.

I mean, saya dah penat jadi budak baik hahaxd

jadi datang sini dengan niat lain. nak try jugak errr tak kisahlah dari segi apa. tapi, nak jadi 'nakal' haha!

Tapi, DIA memang tak izinkan. DIA itu tahu, tahu tentang hati ini. apa yang terlintas apa yang terfikir memang DIA tahu. sebab, hati ini milikNYA.

DIA hadiahkan aku seorang sabahat. Dila. seorang yang sangat bagi aku bersyukur bila dapat kenal dengan dia. kami kenal dalam masjid time orientasi. memang susah nak jumpa budak diploma. so dia lah budak diploma yang first aku kenal.

macam macam dia suruh aku ajar. dari segi ibadah hinggalah ke pakaian. aku kelu.

sedang aku sudah ada apa yang dia takda. sedang dia mencari apa yang ada pada aku. dan sedang itu jugalah aku berusaha untuk membuangnya. Allah.

sungguh. sifat manusia itu memang lupa. sudah dapat apa yang dimahukan, langsung tidak tahu untuk bersyukur.

sesungguhnya yang bersyukur itu sangat sedikit.

kini baru aku sedar, tempat ini memang bukan pilihan aku. tetapi tempat inilah pilihan yang memang sudah ditetapkan oleh DIA untuk aku.

ini pilihan DIA.

"tak semestinya apa yang kita suka itu baik untuk kita dan tak semstinya apa yang kita tak suka tidak baik untuk kita"

dan disini, saya dah sayang untuk tinggal disini.

tak homesick pun.

just, rindu nak dengar suara ayah ibu and along dekat telefon.

ada satu malam, ibu call. on speaker, dengar suaraa along, dengar jugak suara ayah dekat skype, membuatkan aku 'join' sekali conversations tu.

kadang-kadang bila kita dah tiada sesuatu baru kita rasa sayang. ehehe.

segan. k. sekian dari cc kuis.

No comments:

Post a Comment