12 July 2013

Football Football Football !





GO JDT GO!

JDT vs TRW

Lap peluh. fewww. ini tajuk membuatkan skrin anda bergegar seketika. Ngauman harimau. RAWRR! Ngauman dari The Red Warrior. RAWRR! Dan membuatkan anda terduduk seketika lalu rebah dan tidak bisa bangun. *k, apa aku merepek?*


Aku terpandang skrin tv yang sedang memaparkan promo berita malam itu. Bola? Tiket? Panjat dinding? Geleng kepala. Hah. ini bola punya pasal, 

Petang itu, di Menara Aqabah di Pusat Bandar ada menayangkan pertandingan bola antara JDT dan TRW skrin yang terbesar 40" 40"

Aah, tv dekat rumah kan ada? Kenapa nak pergi sana? Petang itu tergerak hati untuk 'ziarah'. konon nak tengok skrin. konon la. konon.



ha? nampak tak? nampak tak betapa kenitnyaaaaaaa manusia dengan skrin tu. time tu bila jejak dekat dataran je omg. terus terpaku. haha. terdiam. terkesima. dalam hati, I LOVE FOOTBALL.

dekat tepi tu banyak deretan kedai yang jual air. jual makanan. dan tak ketinggalan jugak ada jual jersi, lah apelah, macam! DAEBAK!




Nampak tak? Baru jam berapa. Pukul 6 petang kot, dah ramai orang. Pakai baju JDT. pfftt! Semangat syadid. sangatt hebat! Ada bendera Johor besar giga!

Bila dah macam tu, aku pun rasa macam, ibu, jom tengok bola kat sini! Jom, oh plishh1 hahaXD


Sungguh tak dirancang, lepas solat maghrib dekat masjid, *ttbe masjid jadi full. walaweh!* masing-masing dah gerak pergi dataran. Siap bunyikan, alaah, ape? mendealah tu? Pergh. cincabashta! Ramai! Alhamdulillah, kitorang dapatlah port yang okey, dapat tengoklah jugak skrin. Dikelilngi oleh ribuan manusia berJDT. *ribuan ea?*

HahaXD siap nyanyikan lagu JDT lagi seh. Semangat memang membuatkan aku terkesima. Tersenyum. ALE ALE! ALE ALE! haha tu je yang aku tahu. 


haa! Nampak tak bendera Johor tu? tak?! oklah. fine, hengpong ni memang snap gambar tak lawa.


*smile*

Nak dipendekkan cerita, dalam tengah duduk bersorak2 ni, ada seorang remaja ni datang duduk tengah-tengah. 'menarik!' haha. best tengok dia. sangat 'menarik' "Wohoo, beraninya dia pakai baju Kelantan dalam ribuan orang Johor ni?!" Semua mata memandang abang tadi. Di bibir aku tercalit sebuah senyuman. Hebat!

Kehadiran dia macam wohoo, semua terdiam. Abang tadi dia terus capai bendera Johor. Dia bukak sweater kelantan. Dan nampak dia memakai baju jersi JDT. wohooo! Sebak tskk. hahaXD


Terasa macam dekat Stadium Bukit Jalil. Bersorak lagu JDT. Tepuk tangan. WUHUU!

-Game bermula-

"Woi! Bola kat situ?! Kau tak nampak ke??!"
"Sepak lah cepaat!"
"Pass lah cepat!"
"Shoot lah woi! Kan kosong tu! Kau dah kenapaa??!"
"Apahal siaaa kau main ganas?!"

Pelbagai kata-kata lagi aku dengar dari mulut-mulut penonton. Ada yang menjerit. Ada yang berhempas pulas. Dan ada yang, entah. Aku sendiri terdiam. Aku sendiri terpaku. Wohoo. Dahsyat.

PEMAIN BOLA VS PENYOKONG

oh holaa! Pemain vs Penyokong? Haa, apa maksudnya?

.fahamkan ea.

Orang 1 : "Agak kau tak nampak sampah kat depan tu? Kutiplah kalau kau dah nampak."
Orang 2 : "Eh, sampah. Jom kutip sampah.."

Orang 1 : "Kau boleh ambilkan tak pen aku yang jatuh dekat sebelah aku ni?"
Orang 2 : "Biar aku tolong ambilkan pen kau.."

   ? nampak tak perbezaan antara orang 1 dan orang 2? Ok nampak tak\

 
Mungkin sebenarnya, kita tak faham situasi yang sebenar

Ok takpelah taknak cakap ppe. tapi err fahamkan? maksudnya? herherherherher

Orang kata, " Kalau tak mampu nak bersorak time kalah jangan bersorak time menang " hahaa

macamtu. ngerti ngak?  hehe

dan, oh!  tengok bola memang menyoronokkan! weheeeeXD

pssst:// sebenarnya kan. saya isteri dia  dah lama sangaaaat dah nak hupdate blog. fuhh fuhhh

No comments:

Post a Comment