22 June 2012

selesai sudah MABIT!


Mabit yang superb OSEM! Allahu allah! Kerana mereka..Pemudi G-XIV sumpah hebaat!

Main point, malam yang cukup touching. ahh.
Dimana, kita kena MEMUJI semua kawan kita.

"Awak cantik laaa!"
"Awak serius baaik!"
"Awak ni, kenapa comel sangaaaat??!"
"Awak punya lesung pipit tu buat kita suka dengan awak laa"
"Awak cutee!"

Memang serius kembang kempis. ahaha. Allahu allah. Hargailah seseorang itu selagi dia masih disisi kita.

Next ; Kita kena cakap apa yang kurang tentang dia. Mungkin selama ni...dia tak perasan?

"Awaaak, kena bergaul dengan semua orang...."
"Awak memang kecoh, tapi jangan overacting sangat..."

Ok...selama ni, jangan perasan laaa semua orang sayang kat kita. Kita ni perfect. Manusia memang tak perfect...tapi itu bukanlah satu tiket untuk sukahati buat salah. kan?

Next ; Kita kena doakan dia. sebut nama dia. Biarlah doa tu...lahir dari hati, bukan dari mulut :')

"Ya Allah, berikanlah sahabatku yang bernama_________________ ini ketenangan dunia dan akhirat Ya Allah. Berikanlah................."

Hebatkan kalau kita didoakan. Rasa ada satu kekuatan. Kita akan rasa....kita ni, sangat dihargai.

TERUS TERANG. kan itu lebih baik :)

Aku...ada perselisihan faham dengan dia. Ramai orang mengata tentang dia. Aku pun, naik muak dengan dia. Malam tu, aku tekad, kan lebih OSEM kalau jumpa...dan terus terang. Akhirnya, di penghujung program, aku tarik dia keluar dewan.

Ya Allah, susah betul nak JUJUR kaan??! plus malu pulak tuuh! Allahu rabbi.

teeeet. Kami pun terus terang dan, kan senang tanya umpanya badan terus. stop fitnah memfitnah, stop kutuk mengutuk, stop fikir negatif tentang dia,

Kan segalanya tu..Allah dah aturkan. chill lah sayang :)

Memang nak terus terang tu...hakikatnya sangat perit pahit pedihdll. Percayalaah, bila dah ucapkan segala bagai, asalkan dari hati la derr memang kita rasa PUAS! lepas segala beban.

Conclusion : Stop fikir negatif tentang seseorang. Terus terang jelaa. Ok :)

No comments:

Post a Comment