03 September 2011

Ramadhan berlalu Raye tibee :D

Bismillah.
Ok tah pape kan, seminggu dah raye baru post pasal puasa dah pergi.

Bile balik kampung, semua dongak TV nak tengok arie Selasa tu raya ke puase. Bile orang kate "Esok RAYAA!!"

krik...krik..krik.. sunyi........=.=' (Dah kenape? biasa sebut esok raye je semua dah meloncat2 mcm ape. tapi, ni daakk,.hurmmm. pelik awok.)

Tibe2 riuh kat dapur dengar pertelingkahan lidah. Ayah dan atok, haisssh, mak dgn anak gaduh ?

Ana: Ayah, esok puasa ke raya. (still x percaya esok raya)
Ayah : Esok puasa laaah!
Ana : Eh, mana ada ! (Orang dh bagi jawapan, menidakkan pulak. HAHA)
Atok: Puasa lah leee...
Ayah: Mana ada maaak. puasa lah e soook.
Ana: (aaah, sudaaahhh..)
Atok:Raya!
Ayah:Puasa!
Atok:Raya!
Ayah:Puasa!
Ana: Not my fault....!
Atok: Ahh, kau puasa lah leee. mak nak raya.
Ayah: Eh, mak ni, x caye lagi.. Puasa lah ak esok.
Atok: Kalau raya, kau bagi mak hadiah.
Ana:(Amboi,)
Ayah: Eleeeh, bole jee.
Atok pon pegi lah ke radio. On jeeee.

"Allahu akbar allahu akbar allau akbar. Lailahaillah hu allah akbar......."

ATok pon SENGEEEH ;D

hyae,, lawak2x.

ok tak TIPU.
tak de FEEL kot tahun nie, mungkin ramadhan terakhir ?

MAYBE.

ya Allah, temukanlah aku dengan Ramadhan tahun depan .

No comments:

Post a Comment