08 July 2011

SAHABAT


Salaaam. Khususan : Sahabat yang jauh di sana. (Saya TERamat rindu)

Dia On9.

Sahabat : T__T :( Jie, saya x de guide...
Jie : Npe laaak ni?
Sahabat: tencen.

Jie:(AIsh, dia tencen...aku disini pun tencen. sabar ye sayang <3!)

*perbualan x dpt diteruskan :)adalaaah..

beberapa minit kemudian...dia telefon. Haish..rasa naaaak nangiiiiissss. dah dapat dnegar suara dia setelah hampir setahun tak bersama.

Sahabat : Sedih sangaaaat nih!
Jie: Asaaaal? Bagitahulaah...

sahabat pun bercerita..ya hakikatnya sedih. perit. pilu. auch!

Ana bukanlah seorang PRS atau Pengawas. Tiada kata-kata yang hebat macam rakan2 PRS yang lain. Satu je yang ana buat untuk dia. Sayaaaaang...tabah yee!

Ana terus buka youtube. Dan bukak lagu Devotess-Sahabat. Serius lagu tu teramat syahdu. Dengar lagu tuh..sahabat di phone menjerit. "Jieee asal menggedik sungguh!"

"Saya tak gedix la awaaak. Saya tak suka tengok awak sedih2x. Saya nak awka sentiasa happy :)"

*Kalaulah sahabat ana tu suka bende jiwang..memang dah cakap daaaah. ANA HARAP DIA BACA<3.

Ok..memang perbualan kami banyak dengar lagu. Terlerai lah jugak air mata ni. Sahabaaat..ni jawapan dari video tuh..



Assalamualaikum.My deresr bestfriend ever.
Wassalam. yup my dear friend..

Terima kasih kerna mengingatimu, terukir senyuman di bibir,
tidaaaak..aku yang perlu berterima kasih pada engkau

Aku Bahagia :D
aku juga bahagia.

Moga dirimu sentiasa di dalam rahmatnya.
Aku harap...kau juga begitu

Sahabat.aku ingin kau tahu, aku adalah seorang insan yang belum menjadi seorang SAHABAT yang sebenar
Tidaaaak! cukup kau sempurna menjadi sahabat yang aku idamkan

Mungkin jua kahu sudah sedar hal itu. Namun aku masih lagi berusaha untuk memahi persahabatan LILLAH
Fahamilah, kita sama-sama faham agar mekar ukhwah menjadi wangi

Alhamdulillah, syukur padanya aku dapat merasakan nikmat persahabataan kita
Syukur juga...manis kaaan??

Terima kasih kerana sudi menemani aku di dunia ini
Tanpa engkau, aku juga tiada teman di dunia ini.

Bisakah aku ingin selamanya bersamamu di syurgaNYA ?
Boleh sayaaang. Asalkan persahabatn kita disaluti dengan niat LILLAH!

Aku mengerti...sahabat maafkan aku kerna aku bukan sahabat terbaik untukmu
Tidaaak. Aku yang perlu minta maaf pada engkau. Cukup aku tidak sempurna

Aku tidak telus dalam ikatan ini
Sungguh kau telus sahabat.

Kadang aku tidak menghargaimu perit bukan rasanya?
Andai kau tak meghargaiku..pasti aku tidak sempurna lagi...

Dan hal ini membuatkan aku sear di lubuk hati Aku teramat Bangga denganmu
Aku lebih bangga kerna mempunyai sahabat seperti kau.

Sabarnya dirimu melayani keegoaan dalam diriku
Sabarnya kau manahan amarah ku

Tenangnya dirimu tika diriku diselubungi kemarahan
Sahabat, marahmu adalah nikmat kerana dia dapat mengajarkan aku lebih mendalam tentang perasaan sebagai seorang sahabat

Cekalnya dirimu yang sentiasa buatku hibur
Ingin aku ulang semula...alu tidak sempurna

Ku terfikir sejenakdi mana hatiku disaat dirimu hadir dalm hidupku
Biar aku jawab :Pasti hatimu berada di hatiku !

Diriku masih hanyut dalam dunia yang mematikan ini
Akan ku pancing kau agar tidak terus hanyut.

Tiap kali perpisahan dirimu begitu sayu
memaaaang!

Namun ku cekalkan hati untuk tetap tabah
Aku redha dengan perjuangan kau.

Dan perpisahan yang mengajarku nikmat persahabatan
Kau memang hebat!

Aku hanya insan, kadang sedar,kadang alpa
Aku juga insan

Maafkan aku
Kau tiada salaaah.

Bukan pertanyaan khabar di awal perbualan
Ye laaaa. Sebab aku yang mulakan perbualan terlebih dahulu!

Perihal dunia saja aku bicarakan
Asalkan perihal dunia yang membawa kepada akhirat.

Maafkan aku
Kau....Tiada salaah.

Maafkan aku
Aku maafkan :) Kau jugaaa maafkan aku..:(

Doakan aku jika aku pulang aku bukan lagi yang dulu
Aku sentiasa doa yang terbaik untuk kau

Dulu yang meremehkan persahabatan
Aku tak pernah rasa kau begitu. Tapiii andai begitu, janganlah lagi..

Ya?
Ok!

Syukran..!
Sahabaaat. Aku yang perlu berterima kasih padamu.





No comments:

Post a Comment