12 July 2011

Puisi dari seorang sahabat



Pertama kali ku jumpa kawan seperti itu
memang hakikatnya sukar untuk
Memahamkan orang yang tidak meamhami
Perasaan orang lain!
Nampaknya aku telah gagal membimbing 'si dia'!

Ya Allah! Beri daku kesempatan
Buatlah apa cara sekalipun
Agar dia dan aku faham
Matlamat hidup di duniawi ini
Aku takut dia tidak membantu aku masuk
ke dalam syurgamu!

Biarkanlah diriku ini, tiada
Sesiapa yang mendampingku
Daripada aku terseksa mendapat
Insan seperti itu!

Terima kasih Ya Allah!
Akhirnya keluar juga isi hatiku ini
Yang sudah lama terpendam!
Sakit Ya Allah !2x

Aku bukan fikir tentang mereka
Malah banyak lagi perkara yang
Perlu aku selesaikan
Masalah ikhtilat kawan aku
Sendiri pun aku tak mampu nak tolong!
HUH aku tidak tahu Ya Allah.
Macam mana lagi?

Tolong kirimkan aku
Seseorang yang boleh
membantuku Ya Allah!
Terima Kasih ya Allah.

Bersabarlah temaaan. Kita sebagai khalifah Allah wajib merasa tanggungjawab pikul dakwah. Juga membantu rakan2 yang terjatuh.
Temaan, anti kan pernah baca buku HILAL ASYRAF.

"Andai aku jatuh, bangunkanlah aku. Andai aku bengkok luruskanlah aku.Tidak begitu temaan?"


No comments:

Post a Comment