07 July 2011

Cinta

Salam. SubhanaAllah. Indahkan dunia ni?

Haissh. "Dunia itu indah. Tetapi sebaik-baik perhiasan ialah wanita yang solehah". Ok sebut pasal wanita solehah. Hurmm, of course lah semua nak jadikaaan?

Termasuk ana*

Jadi... bila ana tanya pasaaaaaal cinta dekat sahabat. Pasti, snnye...cinta tuuuu TAK SALAH. taapi, kita yang sengaja menyalahkannya, jadiii CINTA IS FITRAH.
"Amieeee, ana sedih sangaaat!"
"Asal?"
"Macam mana kalau Amie suka seseorang...tp, die suke org lain?"

Huh. hakikatnyaaa PERIT kan?

Tapii, sahabat ana jawab. "Kesiaaaan dekat wildan kita dekat sana..."

FUH! tersentaaaaak! Ok kasihan sungguh.

Sahabat ana kata...janganlah terus tersungkur dekat lembah ni sahabaaat. jangan biarkan syaitan terus meruntuhkan iman.
YA ALLAHHH! sungguh aku terlalu kejam terhadapmu!

Sejak sahabat ana cakap macam tu, daripada terserempak DIA hati terus berdebar. Alhamdulillah sekarang, bila terserempak dengan DIA hati tidak lagi berdebar.

"Kasihan wildan kita"
"Janganlah terus tersungkur dalam lembah hina iniii"
"Jangan biarkan syaitan meruntuhkan iman!"

Soooo, tenang. Dia tahu apa yang terbaik untuk hambanyaaaa!

*Ya Rabbb, peliharalah hatiku. Kurniakanlah aku cinta terhadapmu terlebih dahulu sebelum aku mula mencintai manusia laaaain*



No comments:

Post a Comment