31 July 2011

Ramadhaaan!




Salam Alayk, Pejam celik. pejam celik. Ramadhan pun datang tanpa kita pandang pelik.

Haaa? ape seeh?

Antara kelebihannya ialaaah :)

1. Al-quran diturunkan.
Jadi, tilawah lah yeee. Dan dan dan dan, cuba kita try utk Ramadan kali ni kita khatamkan smpi Juz 30. nak ?! Kalau thun lepas x dapat, tak peee, don't cry. Do the best for this year :)





2. Malam Lailatulqadar
Ok, Kali ni.. cuba try dptkan Malam yang cuuuukup special nih yeah?
Memanglah susah. Tapi kita boleh cubakan? Allah tu dekaaaar sangat dengan kita ;)


3. Solat Terawih mari!
Haaah, kalau tengah solat tu pulaak, janganlah dok fikir pasal lepas ni nak buat apa. Pak we aku tengah buat apa eh zaman sekarang kan panggil balak?! Nampak sangat aku ni kuno. Perut lapar lah. Itulah inilah. Cuba kita cari fokusnya ok?! :)

4.Sedekah :)
Tak de duit? Macam mana nak sedekah ni??!
Jangan risau, anda sudah diberi pinjaman dari Allah.

Apa dia?

SENYUM :)

26 July 2011

Hamzah Asadullah

Bismillah, dan salam alayk. I.Allah post ana kali ini ialah berkisarkan seorang tokoh hidup ana. *Ape seeeh, tokoh sendiri pun nak bagitahu semua orang,?

Abaikan____
Ok, Hamzah ialah seorang pahlawan yang sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat hebat hebat hebat hebat hebat ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Ahh, beliau syahid ketika Perang Uhud. Iaitu perang yang nampak sangat perpecahan umat Islam. Takpe. +Sebaik-baik guru adalah pengalaman+

So, daripada situ, Hamzah telah syahid angkara ditombak oleh hamba Hendon. Hendon ialah isteri kepadaaaa (entah). Hamzah telah membunuh suami si Hendon ni. Nah,Hendon kata dekat hamba dia, kalau dapat bunuh Hamzah dan ambil jantung dan hatinya, si hamba ni akan dibebaskan.

Hamzah juga merupakan pak cik kepada nabi. Juga perisai kepada nabi. Hamzahlah yang akan menjadi penghulu di syurga kelak. I.Allah.

Hamzah tengah perang dan perang, si hamba ni pun tombak beliau dari belakang. Ah, sungguh tidak gune! Hamzah pon rebah, pada masa yang sama nabi juga pengsan akibat dihempap dengan batu. Dan disitu juga orang kafir Quraisy menyampaikan propaganda bahawa Nabi sudahpun wafat. Mereka sungguh tidak guna.

Nabi rupa2nya pengsan sahaja. Gigi nabi pataaah! Dan ada satu sudut di bukit Uhud juga tumpahnya darah nabi. Kalau sesiapa yang buat umrah/ziarah/Haji dan kalau pergi ke bukit Uhud, tempat darah nabi tu berbau tersangaaaaaat harum dan wangi ! HWAA. Tapi malangnya, time ana pergi sana, dia tak kasi masuk sebab takut orang puja memuja.

Sekian itu sahaja tentang tokoh yang sangat ana sanjung. Hamzah Asadullah.


23 July 2011

It's all in your mind!

Salam. Hari ni ana rasa kuat sedikit berbanding hari sebelum ni. Pehh, dasat sungguh ana rasa down. Ya Rabbi, dunia sekarang , hai..

Takpe,Jie sabar dan terus tabah. Time first2 kena dengan mereka tu, pergh rasa x bernyawa. cukuplah air mata darah yg keluar pun aku tahu aku takkan berjaya. Hurmmm,

Hanya yang merasai akan mengerti.

Itulah, ada yang berjaya faham. Ada yang tak.
'maaflah korang, ana x berjaya nak faham apa yang jadi kat korang'
Takpe2x. memang tak perlu faham.

Masih ana ingat dalam tangisan tu, dan dalam keadaan tiada yang faham, sorang yang sangat mengerti berbisik dalam keadaan airmatanya terus tumpah.
'Takpe jie, cukuplah hanya kita yang mengerti'
SUBHANALLAH!

Takpe, tetapi apa gunanya kita duduk di bawah satu Batch, bak kata orang 'kita sama2 kuat, kita sama2 jatuh, kita sama2 berdiri! Yeaaaah kita hebaaat!'ana tak menafikan bende tuh. semua orang kata batch dia kuat. Tapi mcam mana, ada orang dlm batch kita sedikit demi sedikit mnghakis diri kita?

Takpelah, just doakan sesama kita agar terus kuat kan?

*Takde kene mengena pun :)
Actually nak ceritakan hari ni ada ceramah kerjaya dekat sekolah. penyampaian dari Cik Nor Hisham

Oh, best sungguh!

'It's all in your mind!' Dasaaat. Dia cakap macam tu, terus yang negetif blah dari otak ni. Positif yang datang.
Mekaseh, Cik Nor Hisham!

19 July 2011

The end :)

*Takde maksud eeh. HAHA. Gambar ni menunjukkan ana rasa TABIK dengan dia sebaaab, dia ni kan penakut. pengecut. pengkecut. terkejut. bla.bla.bla. Tapi, dengan akal...dia boleh mengubah rakan2nya yang lain. Hero...

Juvana actually make me CRAZY. Perhhhh. Nama memang ganas. Tapi, moral diaaaa, subhanAllah.

"Akak, janganlah tengok citer Juvana tuh. Tak elok" Ibu kata
Hahaha. Tapi ana tekadkan hati nak tengok. Kan dah demam.
Betullah orang kata.

'Jangan menilai sesuatu itu dari luaran. Nilailah dalam. Kerana Allah akan ambil Taqwa dan Iman, bukan populoriti/ kekayaan'

Hahh. Seriusss. Tahniaah kepada tenaga yang memperjuangkan cerita tuh. Haha. Ape seh ?

Daim, kau memang hebat.

'Kita tak boleh nak berlawan kerana kita lemah. Tapi dengan akal, kalau diasah, dia akan menjadi senjata'

Botak, Isssh. Ganas eh kau. Tapi, kau pemimpin yang sangaaaat baik kalau diletakkan di tempat yang betul.

'Raja yang memerintah dengan zalim akan tidak dihormati. Tapi raja yang memerintah dengan penuh belas kasihan, kasih sayang, dia akan dihormati'

Apeeek! Hahhh kau memang kawan yang hebat!

'Cikgu saya tak boleh tinggalkan kawan saya sorang2x cikgu!'

Cikgu Zakiah, kau memang psiko habis kan ?

Tuan Warden yang kejam nak mati. AAH. Apalah kau nih, konon dekat atas meja ada alquran. Tapi kau mencuri. Ish, kejam sungguh.

'Tanpa agama kamu akan sesat, dan tanpa disiplin, kamu sama seperti binatang'

The end~ Terbaek kan??



Rakan, sentiasa di sisi kami

"Jie, jom cerita..."Soul mengajak ana duduk dekat atas ribanya. Apalagi, duduklah. Ringaaan...
"Nak citer pe soul??"
"Ana nk tanya...apasal ngn ***** korang??"
Ana diaam, agak lamalaah.Ana terus tekup muka. Dan...menangisss... T_____T

hwaaaa.hwaaaaa.hwaaaa.

Kan post yg lalu ana ckp psl perasaan. See, hahahaha ana menangis dan terbukti ana ada perasaan. HAHA. Ape ?

"Jie..janganlah sedih. KITORANG KAN ADAAA." Soul menenangkan. HAHA. Mekasih soull <3

Kami dah buat yang terbaaaaaaaik untuk rakan2 kami. kami teramat rapat dengan mereka. Setiap hari kami beritahu kerja rumah dll dekat FB. Tazkiraaah. Siapa tak sakit hati kalau.... rakannya dimaraaah??! HUH. Pedih taaww taak.

"Korang tak tolongke rakan2 korang yang lain?"
Pergh. Orang luar memang tidak faham. Ana, sayang dengan rakan2 yang lain. Untuk 'dia', tolong jangan mengutuk rakan2 ana / menghina / memperkecilkan di hadapan ana.

Walaupun kata2 itu bukan untuk ana, tapi...cukuplah ana juga merasa. Banat Batch 14, Jazzakunna untuk segalanya. Ana teramat sayangkan korang.

And...Soul, TQ :)
-Kami ada perasaan-

18 July 2011

Kami Sedar kami siapa :(

Assalamualaikum. Semacam kan post kali ni?
Ok, sejujurnya..hinaaaaa sangaatkah kami niii???!
Kami juga ada perasaan.
Kami tahu, kami ni jenis SLOW.
Tapi, tolooooong. Kami perlukan mereka.
Mereka yang mencurahkan ilmu.
Mungkin Mereka tidak kenal siapa kami.
Kami teramat dahagakan ilmu.
Teramat sangaaaat!
Ingat lagi, hari tu tengah study. Dia memberikan tugasan. Biasalah kami otak kami memang slow nak terima arahan.

"Lembaaaap! Lembaaaap lah kamu semua nii! Lelaki perempuan, sama sahaja!! Lembaaap! "
Terus dia melemparkan kata2 itu kepada kami.

AH!
AH!
AH!

tahu taaaak. kata2 kamu itu doaaa!! Doalah, doalah kami ni lembap. Memang kami akan jadi lembaap!
Kami sedaaar.
Kami tahu kami tak layak pun masuk dekat situ.
Situ semuanyaaaaa, untuk orang2 hebat. Orang2 yang cepat pickup.
Kami...tak layak. Kami ni, kena cakap 100 kali. Baru faham.

Hari tu tengah buat kerja. Seorang rakan masuk menerjah.

"Biar betul korang baru sampai sini??!"
"Ish, biarlah diorang" Rakan lain menyampuk.
"Pergh. Lembap gila!!" Mencaruuuut.

AH!
AH!
AH!

Ye...kami memang lembaaap!!!!

Ok. Ni baru je kes tadi. Sedang belajar. Dan Dia ada di hadapan.

"Dahlaah. Saya dah malas nak ******** ***** kamu. Penaaat tahu taaak???! Saya nak minta tukar ****! Tak tahaaan!"

AH!
AH!
AH!

FINE! Kami tak kesaaah. Tapi kami nak mereka tahu. KAMI ADA PERASAAN. KAMI ADA RASA SEDIH, PILU, TERASA, GEMBIRA, DUKA DLL. Kami juga manusia...kami juga manusiaa:(

*tolonglah faham kami. kami cuba untuk sayang mereka. tapiiiiiiii,

*Hanya yang merasa akan mengerti. dan hanya yang mengerti akan rasa.





12 July 2011

Puisi dari seorang sahabat



Pertama kali ku jumpa kawan seperti itu
memang hakikatnya sukar untuk
Memahamkan orang yang tidak meamhami
Perasaan orang lain!
Nampaknya aku telah gagal membimbing 'si dia'!

Ya Allah! Beri daku kesempatan
Buatlah apa cara sekalipun
Agar dia dan aku faham
Matlamat hidup di duniawi ini
Aku takut dia tidak membantu aku masuk
ke dalam syurgamu!

Biarkanlah diriku ini, tiada
Sesiapa yang mendampingku
Daripada aku terseksa mendapat
Insan seperti itu!

Terima kasih Ya Allah!
Akhirnya keluar juga isi hatiku ini
Yang sudah lama terpendam!
Sakit Ya Allah !2x

Aku bukan fikir tentang mereka
Malah banyak lagi perkara yang
Perlu aku selesaikan
Masalah ikhtilat kawan aku
Sendiri pun aku tak mampu nak tolong!
HUH aku tidak tahu Ya Allah.
Macam mana lagi?

Tolong kirimkan aku
Seseorang yang boleh
membantuku Ya Allah!
Terima Kasih ya Allah.

Bersabarlah temaaan. Kita sebagai khalifah Allah wajib merasa tanggungjawab pikul dakwah. Juga membantu rakan2 yang terjatuh.
Temaan, anti kan pernah baca buku HILAL ASYRAF.

"Andai aku jatuh, bangunkanlah aku. Andai aku bengkok luruskanlah aku.Tidak begitu temaan?"


11 July 2011

Wanita, peliharalah auratmu.

Sekali lagi salam. Detik ni ana nak terangkan sedikit pengetahuan ana tentang aurat perempuan. Haish dunia-dunia. Macam-macam dah sekarang. Pelik. Sampai ada yang nak tukar jantina. Apalaaah manusia nie ;( Dah baik-baik Allah bagi jadi lelaki, jadijelah. Dah baik-baik Allah bagi jadi perempuan, ditukarnya kepada lelaki. Kadang-kadang lawaklah juga. Bila belajar PSI ustazah kata; Antara orang yang TIDAK RETI nak mensyukuri nikmat Allah. Benarlah kata-kata Allah Maka orang yang bersyukur amatlah sedikit. Aurat perempuan yang dah famous
sekarang ni ialaaah.

  • Rambut
Hah. Senangje. Pakailah tudung kan?

Ok tapi, orang salah istilahkan dengan menutup rambut SAHAJA. .....leher didedahkan.

Contohnya : (Bismillah..x de niat nak memalukan empunya gambar. Tapi untuk kebaikan ummah)

Ok. Nampak leher tak ? Mestilah TAK. tapi nampak BENTUK leher taaak?
Ok dalam Islam, tutup bukan setakat tutup warna dan bentuk. Ini satu kesalahan wanita Islam sekarang.

Lagi satu pakai tudung ni..nampak BONGGOL kat belakang. Ana sendiri tak faham. Apa function bende tuh. Haisssh.

Ok..nampak tak macaaaam..'erh' Ok..bonggol ini diHARAMkan di sisi Islam.

  • Bentuk badan
Hahh..ok nampak simple. Tapi zaman sekarang orang pakai baju tp just pakai INNER. Nahh, ini contohnya kalau tak jelas. And benda ni la senanye yang paling MALU nak cakap. Ana ada seorang adik yang special sangaaat! Ana minta pendapat dia "Man, apa lagi aurat yang selau
perempuan lupa." Laju je dia cakap..."Hah! Itu..haish bentuk badan". Maaak maluuu =.='


*Gambar yang ini diambil dari sebuah blog. Ok kalau terjumpa gambar ni dekat mana2 sesungguhnya insan ini MAHU berubah. Sama2 doakan dia :)

Dan sekali lagi ana ulang. Tutu aurat bukan hanya tutup sahaja. Tetapi tutp bentuk dan warna. Ok tengok gambar yang last tuhh, cukup sempurna...tudung dilabuhkan. Tapi, nampak bentuk tangan. Hurm, tak sempurna lagi~
  • Suara/Bunyi.
Ana buka lagu Mawaddah dekat youtube. Fuhhhh sedaaap. Tapi, Suara perempuan itu aurat.

Ok..ini antara comment pendengar lagu nasyid perempuan.

1.woi bodoh bin bahalul,klu suara pompuan tu aurat skali pun nie adalah dakwah,faham,ada rukhsahnya,tp syarat nak berdakwah bkan pda suara tp pda ilmu,apalah korang nie,sdangkan siti aisyah sndiri jdi rujukan para sahabat nabi bleh plak dgr suara dia,nie mawaddah apasal x bleh?,lain kali blajar dlu baru komen jgn nak komen sembrono je

=Ok...I.Allah ana akan jawab. HAHA dia sangat kelakaar. Aurat suara bagi perempuan ialah suara yang DILENGGOK2KAN. DIALUN2KAN.

2.kagum aku ngn team mawaddah ni...aku pling ske tgk muka pnyanyi yg pakai bju kaler biru 2..sape ek nme dia...
Reply:Nama beliau ialah ---------------- atau lebih dikenali dengan panggilan Fatim. Merupakan salah seorang solo --------.

Reply: fatim sayang, kenape tak pakai hand glove.. sayangku. dari manna

Mannafiqalbi 2 years ago 5 .

Nampak taaak? Hah..nak cakap ana tipu? TAAK. siap ada like lagi tuh. perkataan 'sayang' sudah memperlihatkan seorang lelaki yang sungguh suka kepada nasyid telah terpesong SEDIKIT imannya dengan sebab dengar nasyid ni sebabbb dia suka pada salah seorang solo.

3.aku suke sgt vokalis ni...sumpah sedap giler suare die.

4.aku suke sgt vokalis ni...sumpah sedap giler suare die.

5.cantik ek..heheh berkenan tgk...
Dah. Dah tak larat nak copy semua comment2x tuh. Ok..Dah dapat tangkap kenapa suara perempuan tu aurat?

Ada orang kataaa.."Kalau suara perempuan tu auraat.. cane guru2 perempuan nak mengajar kat kelas?"

Saudara yang bertanyaaa.. Aurat dari segi suara seorang perempuan bermaksud suara yang diLENGGOK2Xkan.

10 July 2011

Pulang dan balik ;)

Salam seperti biasa.

Apa itu balik?

Balik is...Along pulang ke Kolej! YESS!

Ahahaa...(Gelak besar)

Apa itu pulang?

Pulang is....Luqman pulang dari mukhayam!! YAHOO!

Ahaaa(Menangis terharu)

Apapun...Gud luck untuk along :)


09 July 2011

Montel :[


*Montel...kau sangat berharga bagiku.

Dia dah tiada.

Pergi untuk selamanya..

Sampai hati monteeel.

Dia lahir hari Jumaat.

Ingat lagi time tuhh.

Yang ana ingat"Erh, asal geli sangat kucing nih?"

Hah, die anak tunggal.

So...sebab tulah Mak dia (Comel) Teramat sayaaangkan dia.

Montel........

Kalau kau hidup lagi,

Kakak minta maaf sebab...suka buli montel.

Sekarang bila time makan..

Comel makan sorang2x. Takde lagii nak rebut2x.

Takde lagi nak gigit stokin kakak.


*Mom and daughter. Comel n Montel

I miss You sooo much !


Salam!

Auch.

Tak taw nak ckp pasal apa.

yang pentinnnng...

Imiss so much with mt lovely brotheer!

sekarang ni dia takde :(

Mukhayaam.

Luqmaaan...Kakak miss dengan Luqmaaan.

Cepatlah balikk.

*Kalau FC denda teruk sangat...

Cakap dengan akak eh ;)I

08 July 2011

SAHABAT


Salaaam. Khususan : Sahabat yang jauh di sana. (Saya TERamat rindu)

Dia On9.

Sahabat : T__T :( Jie, saya x de guide...
Jie : Npe laaak ni?
Sahabat: tencen.

Jie:(AIsh, dia tencen...aku disini pun tencen. sabar ye sayang <3!)

*perbualan x dpt diteruskan :)adalaaah..

beberapa minit kemudian...dia telefon. Haish..rasa naaaak nangiiiiissss. dah dapat dnegar suara dia setelah hampir setahun tak bersama.

Sahabat : Sedih sangaaaat nih!
Jie: Asaaaal? Bagitahulaah...

sahabat pun bercerita..ya hakikatnya sedih. perit. pilu. auch!

Ana bukanlah seorang PRS atau Pengawas. Tiada kata-kata yang hebat macam rakan2 PRS yang lain. Satu je yang ana buat untuk dia. Sayaaaaang...tabah yee!

Ana terus buka youtube. Dan bukak lagu Devotess-Sahabat. Serius lagu tu teramat syahdu. Dengar lagu tuh..sahabat di phone menjerit. "Jieee asal menggedik sungguh!"

"Saya tak gedix la awaaak. Saya tak suka tengok awak sedih2x. Saya nak awka sentiasa happy :)"

*Kalaulah sahabat ana tu suka bende jiwang..memang dah cakap daaaah. ANA HARAP DIA BACA<3.

Ok..memang perbualan kami banyak dengar lagu. Terlerai lah jugak air mata ni. Sahabaaat..ni jawapan dari video tuh..



Assalamualaikum.My deresr bestfriend ever.
Wassalam. yup my dear friend..

Terima kasih kerna mengingatimu, terukir senyuman di bibir,
tidaaaak..aku yang perlu berterima kasih pada engkau

Aku Bahagia :D
aku juga bahagia.

Moga dirimu sentiasa di dalam rahmatnya.
Aku harap...kau juga begitu

Sahabat.aku ingin kau tahu, aku adalah seorang insan yang belum menjadi seorang SAHABAT yang sebenar
Tidaaaak! cukup kau sempurna menjadi sahabat yang aku idamkan

Mungkin jua kahu sudah sedar hal itu. Namun aku masih lagi berusaha untuk memahi persahabatan LILLAH
Fahamilah, kita sama-sama faham agar mekar ukhwah menjadi wangi

Alhamdulillah, syukur padanya aku dapat merasakan nikmat persahabataan kita
Syukur juga...manis kaaan??

Terima kasih kerana sudi menemani aku di dunia ini
Tanpa engkau, aku juga tiada teman di dunia ini.

Bisakah aku ingin selamanya bersamamu di syurgaNYA ?
Boleh sayaaang. Asalkan persahabatn kita disaluti dengan niat LILLAH!

Aku mengerti...sahabat maafkan aku kerna aku bukan sahabat terbaik untukmu
Tidaaak. Aku yang perlu minta maaf pada engkau. Cukup aku tidak sempurna

Aku tidak telus dalam ikatan ini
Sungguh kau telus sahabat.

Kadang aku tidak menghargaimu perit bukan rasanya?
Andai kau tak meghargaiku..pasti aku tidak sempurna lagi...

Dan hal ini membuatkan aku sear di lubuk hati Aku teramat Bangga denganmu
Aku lebih bangga kerna mempunyai sahabat seperti kau.

Sabarnya dirimu melayani keegoaan dalam diriku
Sabarnya kau manahan amarah ku

Tenangnya dirimu tika diriku diselubungi kemarahan
Sahabat, marahmu adalah nikmat kerana dia dapat mengajarkan aku lebih mendalam tentang perasaan sebagai seorang sahabat

Cekalnya dirimu yang sentiasa buatku hibur
Ingin aku ulang semula...alu tidak sempurna

Ku terfikir sejenakdi mana hatiku disaat dirimu hadir dalm hidupku
Biar aku jawab :Pasti hatimu berada di hatiku !

Diriku masih hanyut dalam dunia yang mematikan ini
Akan ku pancing kau agar tidak terus hanyut.

Tiap kali perpisahan dirimu begitu sayu
memaaaang!

Namun ku cekalkan hati untuk tetap tabah
Aku redha dengan perjuangan kau.

Dan perpisahan yang mengajarku nikmat persahabatan
Kau memang hebat!

Aku hanya insan, kadang sedar,kadang alpa
Aku juga insan

Maafkan aku
Kau tiada salaaah.

Bukan pertanyaan khabar di awal perbualan
Ye laaaa. Sebab aku yang mulakan perbualan terlebih dahulu!

Perihal dunia saja aku bicarakan
Asalkan perihal dunia yang membawa kepada akhirat.

Maafkan aku
Kau....Tiada salaah.

Maafkan aku
Aku maafkan :) Kau jugaaa maafkan aku..:(

Doakan aku jika aku pulang aku bukan lagi yang dulu
Aku sentiasa doa yang terbaik untuk kau

Dulu yang meremehkan persahabatan
Aku tak pernah rasa kau begitu. Tapiii andai begitu, janganlah lagi..

Ya?
Ok!

Syukran..!
Sahabaaat. Aku yang perlu berterima kasih padamu.





07 July 2011

Cinta

Salam. SubhanaAllah. Indahkan dunia ni?

Haissh. "Dunia itu indah. Tetapi sebaik-baik perhiasan ialah wanita yang solehah". Ok sebut pasal wanita solehah. Hurmm, of course lah semua nak jadikaaan?

Termasuk ana*

Jadi... bila ana tanya pasaaaaaal cinta dekat sahabat. Pasti, snnye...cinta tuuuu TAK SALAH. taapi, kita yang sengaja menyalahkannya, jadiii CINTA IS FITRAH.
"Amieeee, ana sedih sangaaat!"
"Asal?"
"Macam mana kalau Amie suka seseorang...tp, die suke org lain?"

Huh. hakikatnyaaa PERIT kan?

Tapii, sahabat ana jawab. "Kesiaaaan dekat wildan kita dekat sana..."

FUH! tersentaaaaak! Ok kasihan sungguh.

Sahabat ana kata...janganlah terus tersungkur dekat lembah ni sahabaaat. jangan biarkan syaitan terus meruntuhkan iman.
YA ALLAHHH! sungguh aku terlalu kejam terhadapmu!

Sejak sahabat ana cakap macam tu, daripada terserempak DIA hati terus berdebar. Alhamdulillah sekarang, bila terserempak dengan DIA hati tidak lagi berdebar.

"Kasihan wildan kita"
"Janganlah terus tersungkur dalam lembah hina iniii"
"Jangan biarkan syaitan meruntuhkan iman!"

Soooo, tenang. Dia tahu apa yang terbaik untuk hambanyaaaa!

*Ya Rabbb, peliharalah hatiku. Kurniakanlah aku cinta terhadapmu terlebih dahulu sebelum aku mula mencintai manusia laaaain*