26 November 2009

hurm.

"eh kau hafal lagu carik jodoh??"Seorang budak berumur dalam 7 tahun tanya pada ana..
ish budak nie biar betul..kecik2 da taw lagu nie!!! "taw"ana jawab la..
"cbe kau nyanyi jup!"budak tuh ajak ana nyanyi..
ish! dah ramai orang haha..baru lpas makan pizza..ana tgh duduk kat kuda yang gerak2 kat taman tuh..
"malas aku nak layan budak nih!"ish! budak nie memang takde adab ke nak cakap ngan orang yang lebih tue??sakit hatie ana! ceh ana bukan nak suroh dier panggil ana kakak..just..hormatlah sikit.
"huh! tu salam kakak tuh!"seorang mak berbangsa indonesia menyuruh anak perempuannyer salam ana.
"wa!!comelnyer budak nie.tadi budak nie main ngan ana.(kakak..nak main)"budak perempuan tu tak nak salam..tapi..dier pergi kat ana n dier cium..huhu rase terharu adeer..tak pernah ana jumpe budak macam nie..pastuh budak tue cium adik sedare ana..

"weh!kau tengok tak citer momok??"ish budak nie! cakap macam tue ..tersembur!!"
"jup eh aq nak tengok mak aq jup..huh sebaik ader..ko nampak mak aku??ana tengok la..huh! mak dier nangke!!

pastu ana nampak dier sepak adik dier sampai jatuh..ana cakap la .."eh tak baik taw..kaki untuk berjalan bukan untuk sepak.."ana menegur..ish budak tu jawab.."aq taw la!"
ish kurang hasam punya budak! panas saja..
"eh aq nak tengok mak aku la,ha adapun..kau nampak mak aku?"
"mane?"ana jawab.
"tu yang pakai baju merah."
hurm..mak nyer betul2 nangka..macam mana la anak dier biler besar..
gitu la yer kesah yang betul2 memberi pengajaran kepada ana
kita dapat lihat..kalau mak tak didik anak sebetulnya..susah langkahnya nanti..
so..dari kecil hendaklah kita didik dengan ajaran islam..
yer..
assalamualikum..
eh..jup..
"akak solat tak esok?"bibik tanya ana..
"huh solat??solat apa?takkan solat jumaat kot?"
"solat raya la.."
hah??esok raya??yer ker??haha tak perasan!!
ok selamat berhari raya..
ok bakal hajjah amirah..buat haji betul2 yer.

No comments:

Post a Comment